Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka - marzec 2020 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
18.03.2020

W marcu 2020 r. zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie pozostały na podobnym poziomie w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, nie zmienił się w stosunku do poprzedniego miesiąca i wyniósł 1,3[a] .

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w marcu 2020 r.

Wśród składowych wskaźnika niższą wartość odnotowano przede wszystkim dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 1,7  i 0,7 p. proc.). Wzrost (o 2,7 p. proc.) odnotowano w przypadku oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Nie uległa zmianie ocena obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów.

W odniesieniu do marca 2019 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 6,9 p. proc.


[a] Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W marcu 2020 r. przeprowadzono 1137 wywiadów w okresie 02-11.03.2020 r. (w tym 66 metodą CATI – wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo).

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter