Koniunktura konsumencka - marzec 2019 roku
A A ABieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w marcu 2019 r.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 2,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 8,2*.
Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największy wzrost odnotowano dla oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 5,8 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 2,6 p. proc. dla możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów, 2,4 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju, 1,7 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz 0,8 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego.
W porównaniu do marca 2018 r. obecna wartość BWUK była wyższa o 2,8 p. proc.