Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka. Lipiec 2017 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
19.07.2017

W lipcu 2017 r. nastroje konsumenckie były mniej optymistyczne niż w ubiegłym miesiącu.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był niższy o 0,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 4,0.

Spadek wartości wskaźnika był wynikiem gorszych niż przed miesiącem ocen obecnej możliwości dokonywana ważnych zakupów i obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek odpowiednio o 2,9 i 2,6 p. proc.). Natomiast dla pozostałych składowych wskaźnika odnotowano wartości nieco wyższe (wzrost w zakresie od 0,1 do 0,8 p. proc.). W porównaniu do lipca 2016 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 9,6 p. proc.

 

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej spadł o 0,5 p. proc. w stosunku do czerwca i ukształtował się na poziomie 1,3.

Wartości niższe niż przed miesiącem wystąpiły dla składowych dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia i możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadek odpowiednio o 1,6 i 1,1 p. proc.). Wartości pozostałych składowych wskaźnika były nieco wyższe niż przed miesiącem (w zakresie do 0,7 p. proc.). W lipcu br. WWUK osiągnął wartość o 11,9 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2016 r.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter