Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka - Czerwiec 2015 r.

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
25.06.2015

W czerwcu 2015 r. nastroje konsumenckie dotyczące zarówno sytuacji bieżącej, jak i przyszłej poprawiły się.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 3,2 p. proc. niż w maju br. i ukształtował się na poziomie -10,4.

Wyższe wartości odnotowano dla większości składowych wskaźnika, a zwłaszcza dla oceny dotyczącej przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 9,4 p. proc.). Niewielki spadek wystąpił jedynie dla oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (spadek o 0,6 p. proc.).

W porównaniu do czerwca 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 5,0 p. proc.


Dane w załączonym pliku zawierają zmiany wynikające z korekty danych kwartalnych za 2015 r.

Data modyfikacji 06-06-2016 r.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter