Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka. Sierpień 2016 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
19.08.2016

W sierpniu 2016 r., poprawiły się zarówno bieżące jak i przyszłe nastroje konsumenckie.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 1,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -3,8.

Dla większości składowych wskaźnika odnotowano wartości wyższe niż w lipcu. Najbardziej poprawiły się oceny dotyczące obecnego dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 4,8 p. proc.). Dla ocen przyszłej i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego odnotowano wzrosty odpowiednio o 2,1; 1,2 i 1,0 p. proc. Nieznacznie niższą wartość zaobserwowano jedynie dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 0,2 p. proc.).

W porównaniu do sierpnia 2015 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 4,1 p. proc.

 

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 3,3 p. proc. w stosunku do lipca i ukształtował się na poziomie -7,3.

Wszystkie składowe wskaźnika osiągnęły wartości wyższe niż przed miesiącem. Największy wzrost wystąpił dla ocen dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia (o 6,4 p. proc.) i możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (o 3,6 p. proc.).

W sierpniu br. WWUK osiągnął wartość o 5,9 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2015 r.


Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter