Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka - Luty 2014 r.

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
21.02.2014

W lutym 2014 r., bieżące nastroje konsumenckie pozostały na podobnym poziomie jak w ubiegłym miesiącu, natomiast poprawiły się w odniesieniu do oczekiwań co do przyszłości.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie -20,1 (wzrost o 0,1 p. proc.).
Pogorszyły się oceny dotyczące obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i dokonywania ważnych zakupów (spadki odpowiednio o 1,9; 1,1 i 0,7 p. proc). W przeciwnym kierunku oddziaływała poprawa ocen obecnej sytuacji ekonomicznej kraju i przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost odpowiednio o 2,4 i 2,0 p. proc.).
W porównaniu do lutego 2013 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 8,8 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,5 p. proc. i ukształtował się na poziomie –24,2.

 

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter