Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka. Styczeń 2018 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
19.01.2018

Rok 2018 rozpoczął się poprawą bieżących i przyszłych nastrojów konsumenckich.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 4,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 6,2*.

W porównaniu do stycznia 2017 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 7,4 p. proc.

Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Najwyższe wzrosty odnotowano w ocenach przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost  odpowiednio o 5,0 i 4,9 p. proc.).


Od stycznia 2004 r. badanie koniunktury konsumenckiej prowadzone jest z częstotliwością miesięczną. W styczniu 2018 r. przeprowadzono 1397 wywiadów w okresie 02-11.01.2018 r. (w tym 59 metodą CATI – wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo).

* Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od  –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. Szczegółowe wyjaśnienia metodologiczne badania przedstawiono w publikacji „Koniunktura konsumencka. Tendencje zmian październik 2003 – styczeń 2004”.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter