Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka. Czerwiec 2016 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
22.06.2016

W czerwcu 2016 r., bieżące nastroje konsumenckie pozostały na podobnym poziomie jak w poprzednim miesiącu, natomiast przyszłe nastroje konsumenckie pogorszyły się.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 0,2 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -6,5.

Wartości składowych wskaźnika zmieniły się w sposób zróżnicowany. Pogorszyły się oceny dotyczące możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów, przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek odpowiednio o 2,9; 2,2 i 0,3 p. proc.). Poprawiły się natomiast oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju i finansowej gospodarstwa domowego (wzrost odpowiednio o 3,7 i 2,6 p. proc.). W porównaniu do czerwca 2015 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,9 p. proc.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter