Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka. Grudzień 2018 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
19.12.2018

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 1,1 .

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej  (BWUK) w grudniu 2018 r.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był niższy o 4,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 1,1*.

Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości niższe niż przed miesiącem. Największe spadki odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 7,5 p. proc. i 5,0 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika spadki kształtowały się następująco: 3,2 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, 3,1 p. proc. dla  oceny możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz 1,8 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju.

W porównaniu do grudnia 2017 r. obecna wartość BWUK była niższa o 1,0 p. proc.


​[*] Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W grudniu 2018 r. przeprowadzono 1223 wywiady w okresie 03-12.12.2018 r. (w tym 79 metodą CATI – wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo).


Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter