Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka - maj 2019 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
22.05.2019

W maju 2019 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 1,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 8,3[1].

Spośród składowych wskaźnika, najbardziej poprawiły się oceny przyszłej i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 4,0 i 2,8 p. proc.). Natomiast pogorszyły się oceny obecnej i przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 1,6 i 0,9 p. proc.).

W porównaniu do maja 2018 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 2,4 p. proc.

 

[1] Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W maju 2019 r. przeprowadzono 1251 wywiadów w okresie 06-15.05.2019 r. (w tym 68 metodą CATI – wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo).

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter