Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka - Luty 2015 r.

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
20.02.2015

W lutym 2015 r. nastroje konsumenckie wyraźnie pogorszyły się w stosunku do poprzedniego miesiąca. Spadek odnotowano zarówno dla obu wskaźników syntetycznych, jak i wszystkich ich składowych.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej spadł o 4,9 p. proc. i ukształtował się na poziomie -16,6.

Największy wpływ na spadek BWUK miały oceny dotyczące obecnej i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek odpowiednio o 8,4 p. proc. i 6,3 p. proc.) oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i obecnego dokonywania ważnych zakupów (spadek o 3,3 p. proc.).

W porównaniu do lutego 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,5 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej obniżył o 5,2 p. proc. i ukształtował się na poziomie -21,7.

Wśród składowych wskaźnika najbardziej pogorszyły się oceny dotyczące przyszłej możliwości oszczędzania pieniędzy i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek odpowiednio o 7,4 p. proc. i 6,3 p. proc.). Przewidywania dotyczące przyszłego poziomu bezrobocia oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego obniżyły się odpowiednio o 3,8 p. proc. i 3,3 p. proc.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter