Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka - styczeń 2019 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
23.01.2019

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 5,4[1].

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w styczniu 2019 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 4,3 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 5,4*. Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 7,4 i 5,4 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 3,8 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, 2,9 p. proc dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz 2,0 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju. W porównaniu do stycznia 2018 r. obecna wartość BWUK była niższa o 0,8 p. proc.


[1] Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W styczniu 2019 r. przeprowadzono 1218 wywiadów w okresie 07-16.01.2019 r. (w tym 79 metodą CATI – wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo).

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter