Koniunktura konsumencka - Kwiecień 2015 r.
A A AW kwietniu 2015 r. nastroje konsumenckie dotyczące zarówno sytuacji bieżącej, jak i przyszłej wyraźnie poprawiły się w stosunku do poprzedniego miesiąca.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 5,5 p. proc. niż w marcu br. i ukształtował się na poziomie -10,9.
Dla wszystkich składowych wskaźnika BWUK odnotowano wartości znacznie wyższe niż w poprzednim miesiącu. Wzrosty te wahały się w granicach od 4,0 p. proc. dla ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego do 7,4 p. proc. w przypadku ocen dotyczących obecnego dokonywania ważnych zakupów.
W porównaniu do kwietnia 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 7,2 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 5,3 p. proc. i ukształtował się na poziomie -14,2.
Wzrost wartości wskaźnika wystąpił dla wszystkich jego składowych. Najbardziej poprawiły się oczekiwania dotyczące przyszłego poziomu bezrobocia oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 9,7 p. proc. i 6,1 p. proc.).
W kwietniu br. WWUK osiągnął wartość o 8,0 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2014 r.
Dane w załączonym pliku zawierają zmiany wynikające z korekty danych kwartalnych za 2015 r.
Data modyfikacji 06-06-2016 r.