Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka - luty 2019 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
20.02.2019

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 5,5*.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 0,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 5,5*.

Wśród składowych wskaźnika, wyższą wartość odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 4,1 i 1,2 p. proc.). Natomiast pogorszyły się przede wszystkim oceny możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 3,0 i 1,6 p. proc.).

W porównaniu do lutego 2018 r. obecna wartość BWUK była niższa o 0,7 p. proc.

* Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W lutym 2019 r. przeprowadzono 1240 wywiadów w okresie 04-13.02.2019 r. (w tym 88 metodą CATI – wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo).

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter