Koniunktura konsumencka. Październik 2016 roku



W październiku 2016 r., bieżące i przyszłe nastroje konsumenckie pogorszyły się w stosunku do poprzedniego miesiąca.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej obniżył się o 1,3 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował na poziomie -3,7.
Dla większości składowych wskaźnika odnotowano wartości niższe niż we wrześniu. Najbardziej pogorszyły się oceny dotyczące przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz obecnej i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek odpowiednio o 2,2; 2,0 i 1,8 p. proc.), a w dalszej kolejności oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 0,9 p. proc.). Nieco wyższą wartość odnotowano jedynie dla oceny dotyczącej obecnego dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 0,4 p. proc.).
W porównaniu do października 2015 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 5,7 p. proc.