Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka - luty 2021 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
17.02.2021

W lutym 2021 r. odnotowano niewielkie pogorszenie obecnych nastrojów konsumenckich przy jednoczesnej poprawie przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -25,2a i był o 0,1 p. proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Wśród składowych wskaźnika niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano przede wszystkim dla ocen obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 2,9 p. proc. i 1,6 p. proc.). Wartości wyższe osiągnęły oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 3,3 p. proc. i 0,7 p. proc.). W odniesieniu do lutego 2020 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 26,5 p. proc.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter