Koniunktura konsumencka - luty 2021 roku
A A AW lutym 2021 r. odnotowano niewielkie pogorszenie obecnych nastrojów konsumenckich przy jednoczesnej poprawie przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -25,2a i był o 0,1 p. proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.
Wśród składowych wskaźnika niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano przede wszystkim dla ocen obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 2,9 p. proc. i 1,6 p. proc.). Wartości wyższe osiągnęły oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 3,3 p. proc. i 0,7 p. proc.). W odniesieniu do lutego 2020 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 26,5 p. proc.