Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka - lipiec 2021 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
21.07.2021

W lipcu 2021 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 13,5a i był o 1,3 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lipcu 2021 r.

Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiły się oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju, obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrosty odpowiednio o 2,3 p. proc., 1,8 p. proc. i 1,7 p. proc.). Wartość wyższą osiągnęła również ocena przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 0,8 p. proc.). Nieznaczne pogorszenie odnotowano jedynie dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 0,1 p. proc.). W odniesieniu do lipca 2020 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 0,1 p. proc.



[a] Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymi-stycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W okresie 05-14.07.2021 r. przeprowadzono metodą wywiadu telefonicznego 1219 wywiadów.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter