Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka. Maj 2017 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
24.05.2017

W maju 2017 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, odnotowano wyraźną poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 3,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 3,1, najwyższym w historii badania.

Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Najbardziej poprawiły się oceny dotyczące możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 8,2 p. proc.) oraz oceny przyszłej i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 5,8 i 4,0 p. proc.).

W porównaniu do maja 2016 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 9,8 p. proc. 

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter