Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka - Wrzesień 2015 r.

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
24.09.2015

We wrześniu 2015 r. bieżące i przyszłe nastroje konsumenckie pogorszyły się w porównaniu do poprzedniego miesiąca, a składowe wskaźników uległy różnokierunkowym zmianom.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej spadł o 2,0 p. proc. i ukształtował się na poziomie -9,9.

Spadek wartości został odnotowany dla większości składowych wskaźnika – zwłaszcza dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 7,7 p. proc.). Poprawę odnotowano jedynie dla oceny możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 4,3 p. proc.).

W porównaniu do września 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 4,3 p. proc.


Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej pogorszył się o 2,1 p. proc. i ukształtował się na poziomie -15,3.

Również dla WWUK wystąpił spadek wartości większości składowych – największy w przypadku oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 7,7 p. proc.). Poprawiły się natomiast przewidywania dotyczące możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrost o 3,1 p. proc.).

We wrześniu br. WWUK osiągnął wartość o 5,3 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2014 r.


Dane w załączonym pliku zawierają zmiany wynikające z korekty danych kwartalnych za 2015 r.

Data modyfikacji 06-06-2016 r.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter