Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka - grudzień 2019 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
18.12.2019

W grudniu 2019 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wyniósł 4,3[*]  i był o 2,4 p. proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Wśród składowych wskaźnika niższą wartość odnotowano przede wszystkim dla ocen przyszłej oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 4,9  i 4,4 p. proc.). Wzrost o 1,8 p. proc. wystąpił jedynie dla oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów.

W odniesieniu do grudnia 2018 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,2 p. proc. W 2019 r. BWUK był o 2,0 p. proc. wyższy w porównaniu do 2018 r. i osiągnął wartość 7,7*.


[*] Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W grudniu 2019 r. przeprowadzono 1205 wywiadyów w okresie 02-11.12.2019 r. (w tym 68 metodą CATI – wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo).

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter