Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka. Listopad 2016 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
24.11.2016

W listopadzie 2016 r., bieżące i przyszłe nastroje konsumenckie poprawiły się w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 1,3 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował na poziomie -2,4.

Dla większości składowych wskaźnika odnotowano wartości wyższe niż w październiku. Oceny obecnej i przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego wzrosły odpowiednio o 3,1 i 2,4 p. proc., natomiast dotyczące obecnej i przyszłej sytuacji gospodarczej odpowiednio o 1,0 i 1,4 p. proc. Jedyna składowa, dla której odnotowano wartość niższą niż przed miesiącem, dotyczyła obecnego dokonywania ważnych zakupów (spadek o 1,4 p. proc.).

W porównaniu do listopada 2015 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 1,5 p. proc.

 

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 4,9 p. proc. w stosunku do października i ukształtował się na poziomie -5,4.

Wszystkie składowe WWUK uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największy wzrost wystąpił dla przewidywań dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia oraz możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrost odpowiednio o 10,6 i 5,0 p. proc.). Oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i gospodarczej kraju wzrosły odpowiednio o 2,4 i 1,4 p. proc.

W listopadzie br. WWUK osiągnął wartość o 2,9 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2015 r.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter