Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka - Wrzesień 2014 r.

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
19.09.2014

We wrześniu 2014 r. nastroje konsumenckie wyraźnie poprawiły się w stosunku do poprzedniego miesiąca. Wzrost odnotowano zarówno dla obu wskaźników syntetycznych, jak i dla wszystkich składowych.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 5,3 p. proc. i ukształtował się na poziomie –14,2. Tym samym wartość wskaźnika osiągnęła  najwyższą wartość od lipca 2010 r.

Największy wpływ na wzrost BWUK miały głównie oceny dotyczące przyszłej i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 7,0 i 6,9 p. proc.) oraz obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 5,9 p. proc.).

W porównaniu do września 2013 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 10,1 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane
w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 20,6, co oznacza wzrost o 4,4 p. proc. w stosunku do ubiegłego miesiąca.

Wśród składowych wskaźnika najbardziej poprawiła się ocena przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 7,0 p. proc.). Dla pozostałych składowych odnotowano wzrosty wartości w granicach od 2,8 do 4,5 p. proc.

We wrześniu br. WWUK osiągnął wartość o 10,4 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2013 r.


Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter