Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka - luty 2024 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
21.02.2024

W lutym 2024 r. obecne nastroje konsumenckie pozostały bez zmian przy jednoczesnym pogorszeniu przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 12,6[1]  i nie zmienił się w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiła się ocena obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 2,9 p. proc.). Wyższe wartości osiągnęły również oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrosty odpowiednio o 1,3 p. proc. i 0,6 p. proc.). Niższe wartości niż przed miesiącem odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 2,7 p. proc. i 2,0 p. proc.).

W odniesieniu do lutego 2023 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 23,4 p. proc.

[1] Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W okresie 05-14.02.2024 r. przeprowadzono 1301 wywiadów.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter