Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Koniunktura konsumencka - Listopad 2015 r.

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
20.11.2015

W listopadzie 2015 r. bieżące i przyszłe nastroje konsumenckie zdecydowanie poprawiły się w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Dla obu wskaźników są to wartości najwyższe od 2008 r.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 5,5 p. proc. i ukształtował się na poziomie -3,9.

Większość składowych wskaźnika znacznie poprawiła się w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Najbardziej wzrosła wartość wskaźników opisujących przyszłą i bieżącą sytuację ekonomiczną kraju (wzrost odpowiednio o 10,7 i 8,7 p. proc.) oraz przyszłą i obecną sytuację finansową gospodarstwa domowego (wzrost odpowiednio o 6,5 i 2,3 p. proc.). Na podobnym poziomie pozostała ocena dotycząca możliwości obecnego dokonywania ważnych zakupów (spadek o 0,7 p. proc.).

W porównaniu do listopada 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 11,0 p. proc.


Dane w załączonym pliku zawierają zmiany wynikające z korekty danych kwartalnych za 2015 r.

Data modyfikacji 06-06-2016 r.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter