Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Wyszukiwarka

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
Szukano wyrażenia: konsument

Treści 95

1.
Koniunktura konsumencka - grudzień 2023 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
20.12.2023 - W grudniu 2023 r. odnotowano pogorszenie obecnych nastrojów konsumenckich przy jednoczesnym polepszeniu przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -...
2.
Koniunktura konsumencka - listopad 2023 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
22.11.2023 - W listopadzie 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 15,1[1] i był o 2,8 p. proc. wyższy w...
3.
Koniunktura konsumencka - październik 2023 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
18.10.2023 - W październiku 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 17,9[1] i był o 2,4 p. proc. wyższy w...
4.
13.10.2023 - W odniesieniu do felietonu autorstwa red. Pawła Wojciechowskiego pt. „Układ (prawie) domknięty”, który ukazał się 6 października 2023 r. w Rzeczpospolitej (dostęp online: https://www.rp.pl/opinie-ekonomiczne/art39225531-pawel-wojciechowski-uklad-prawie-domkniety), publikujemy komentarz i...
5.
13.10.2023 - W odniesieniu do felietonu autorstwa red. Pawła Wojciechowskiego pt. „Układ (prawie) domknięty”, który ukazał się 6 października 2023 r. w Rzeczpospolitej (dostęp online: https://www.rp.pl/opinie-ekonomiczne/art39225531-pawel-wojciechowski-uklad-prawie-domkniety), publikujemy komentarz i...
6.
Koniunktura konsumencka - wrzesień 2023 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
20.09.2023 - We wrześniu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 20,3[1] i był o 2,0 p. proc. wyższy w...
7.
Koniunktura konsumencka - czerwiec 2023 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
22.06.2023 - W czerwcu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 28,2[1] i był o 1,7 p. proc. wyższy w...
8.
Koniunktura konsumencka - maj 2023 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
24.05.2023 - W maju 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 29,9[1] i był o 2,3 p. proc. wyższy w...
9.
Koniunktura konsumencka - kwiecień 2023 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
20.04.2023 - W kwietniu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 32,2[1] i był o 3,4 p. proc. wyższy w...
10.
Koniunktura konsumencka - marzec 2023 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
22.03.2023 - W marcu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 35,6[1] i był o 0,4 p. proc. wyższy w...
11.
Informacja na temat zmian w zakresie „koszyka inflacyjnego” w 2023 roku
Obszary tematyczne / Ceny. Handel / Wskaźniki cen
15.03.2023 - Badanie zmian cen towarów i usług konsumpcyjnych prowadzone przez Główny Urząd Statystyczny ma na celu określenie wielkości ruchów cen w gospodarce. Informacją wynikową z badania jest agregatowy wskaźnik zmian cen, który interpretowany jest potocznie jako miernik inflacji. Zgodnie z obowiązującymi...
12.
Koniunktura konsumencka - luty 2023 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
22.02.2023 - W lutym 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 36,0[1] i był o 2,1 p. proc. wyższy w...
13.
Koniunktura konsumencka - styczeń 2023 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
19.01.2023 - W styczniu 2023 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 38,1[1] i był o 3,8 p. proc. wyższy w...
14.
Koniunktura konsumencka - grudzień 2022 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
21.12.2022 - W grudniu 2022 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 41,9[1] i był o 2,1 p. proc. wyższy w...
15.
Koniunktura konsumencka - listopad 2022 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
24.11.2022 - W listopadzie 2022 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 44,0[1] i był o 1,5 p. proc. wyższy w...
16.
Koniunktura konsumencka - październik 2022 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
19.10.2022 - W październiku 2022 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 45,5[1] i był o 1,3 p. proc....
17.
Koniunktura konsumencka - wrzesień 2022 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
21.09.2022 - We wrześniu 2022 r. odnotowano polepszenie obecnych nastrojów konsumenckich przy jednoczesnym pogorszeniu przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł...
18.
Koniunktura konsumencka - sierpień 2022 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
18.08.2022 - W sierpniu 2022 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 44,9[1] i był o 3,2 p. proc. niższy w...
19.
Koniunktura konsumencka - kwiecień 2022 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
21.04.2022 - W kwietniu 2022 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 37,2[1] i był o 1,8 p. proc. wyższy w...
20.
09.03.2022 - Co roku 9. marca obchodzimy Dzień Statystyki Polskiej, ustanowiony uchwałą przez Radę Główną Polskiego Towarzystwa Statystycznego i Komitet Statystyki i Ekonometrii Polskiej Akademii Nauk oraz Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Ta data upamiętnia przeprowadzoną w 1789 r. sesję Sejmu...
21.
Koniunktura konsumencka - luty 2022 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
23.02.2022 - W lutym 2022 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 27,7[1] i był o 1,5 p. proc. wyższy w...
22.
Koniunktura konsumencka - styczeń 2022 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
20.01.2022 - W styczniu 2022 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 29,2[1] i był o 1,9 p. proc. niższy w...
23.
Koniunktura konsumencka - listopad 2021 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
19.11.2021 - W listopadzie 2021 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 23,3[1] i był o 5,5 p. proc....
24.
Koniunktura konsumencka - sierpień 2021 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
18.08.2021 - W sierpniu 2021 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 14,6a i był o 1,1 p. proc. niższy w...
25.
17.08.2021 - Szanowni Państwo, oprócz Narodowego Spisu Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 (NSP 2021), który trwa do 30 września 2021 r., statystyka publiczna prowadzi również bieżące badania ankietowe. W przypadku tych badań kontakt z respondentami odbywa się wyłącznie telefonicznie. Badania ankietowe są...
26.
Koniunktura konsumencka - lipiec 2021 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
21.07.2021 - W lipcu 2021 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 13,5a i był o 1,3 p. proc. wyższy w stosunku...
27.
Zeszyt metodologiczny Badanie kondycji gospodarstw domowych (postaw konsumenckich)
Obszary tematyczne / Warunki życia / Dochody, wydatki i warunki życia ludności
26.02.2021 - Celem badania kondycji gospodarstw domowych (KGD) jest poznanie postaw (zachowań) konsumentów i uzyskanie wskaźników przedstawiających ich zmiany w czasie. Diagnostyczne i prognostyczne wskaźniki stwarzają możliwości prowadzenia analiz strukturalnych oraz analiz trendów konsumpcji. Wyniki badania...
28.
Koniunktura konsumencka - styczeń 2021 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
21.01.2021 - W styczniu 2021 r. odnotowano niewielkie pogorszenie obecnych nastrojów konsumenckich przy jednoczesnej poprawie przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej,...
29.
Koniunktura konsumencka - sierpień 2020 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
19.08.2020 - W sierpniu 2020 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -15,2[1] i był o 1,8 p. proc. niższy w...
30.
Koniunktura konsumencka - kwiecień 2020 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
23.04.2020 - W kwietniu 2020 r. odnotowano znaczące pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -36,4[1] i był o 37,7 p. proc....
31.
Koniunktura konsumencka - marzec 2020 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
18.03.2020 - W marcu 2020 r. zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie pozostały na podobnym poziomie w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, nie zmienił się w stosunku do poprzedniego...
32.
26.02.2020 - Jednym z kluczowych kryteriów jakości badania cen konsumpcyjnych jest zachowanie reprezentatywności próby, czyli dostosowanie badania do zmieniających się uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych. Konieczne jest stałe uwzględnianie wielu czynników, które warunkują kształt próby stosowanej w...
33.
Koniunktura konsumencka - luty 2020 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
19.02.2020 - W lutym 2020 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł 1,3[*] i był o 2,4 p. proc. niższy w...
34.
Koniunktura konsumencka - styczeń 2020 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
23.01.2020 - W styczniu 2020 r. odnotowano niewielkie pogorszenie obecnych nastrojów konsumenckich przy jednoczesnej nieznacznej poprawie przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji...
35.
Koniunktura konsumencka - grudzień 2019 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
18.12.2019 - W grudniu 2019 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej wyniósł 4,3[*] i był o 2,4 p. proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca. Wśród składowych wskaźnika niższą wartość...
36.
Koniunktura konsumencka - listopad 2019 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
21.11.2019 - W listopadzie 2019 r. odnotowano pogorszenie zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był o 2,6 p. proc. niższy w stosunku do...
37.
21.08.2019 - W ramach prowadzonego przez GUS badania cen konsumpcyjnych co roku weryfikowana jest lista reprezentantów stosownie do zmieniającego się modelu konsumpcji oraz zmian zachodzących na rynku. Oznacza to, że w wyniku weryfikacji wprowadza się nowe towary i usługi, a eliminuje te, które straciły cechy...
38.
19.08.2019 - Obliczanie inflacji ma na celu pomiar zmian cen towarów i usług (CPI – Consumer Price Index) przeznaczanych na cele konsumpcyjne przez tzw. przeciętne gospodarstwo domowe. Wskaźnik CPI konstruowany jest w oparciu o wiele założeń. Niezbędne są tu dwa źródła danych: wydatki gospodarstw domowych na...
39.
Koniunktura konsumencka - maj 2019 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
22.05.2019 - W maju 2019 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 1,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego...
40.
Koniunktura konsumencka - luty 2019 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
20.02.2019 - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 5,5*. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 0,1 p. proc. w stosunku...
41.
Koniunktura konsumencka - styczeń 2019 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
23.01.2019 - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 5,4[1]. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w styczniu 2019 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne...
42.
Koniunktura konsumencka. Grudzień 2018 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
19.12.2018 - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 1,1 . Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w grudniu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje...
43.
Koniunktura konsumencka - listopad 2018 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
21.11.2018 - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 5,2*. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w listopadzie 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne...
44.
Koniunktura konsumencka - wrzesień 2018 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
19.09.2018 - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 6,9. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) we wrześniu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje...
45.
Koniunktura konsumencka. Sierpień 2018 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
23.08.2018 - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 6,2*. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w sierpniu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje...
46.
Koniunktura konsumencka. Lipiec 2018 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
18.07.2018 - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lipcu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był niższy o 0,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 5,2*. Wśród składowych...
47.
Koniunktura konsumencka. Czerwiec 2018 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
20.06.2018 - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w czerwcu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 0,2 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 6,1*. Spośród składowych...
48.
Koniunktura konsumencka. Kwiecień 2018 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
19.04.2018 - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w kwietniu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 2,4 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 7,8*. W porównaniu do...
49.
Koniunktura konsumencka. Marzec 2018 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
21.03.2018 - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 5,4 (1). Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w marcu 2018 r. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje...
50.
Koniunktura konsumencka. Luty 2018 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
21.02.2018 - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej ukształtował się na poziomie 6,2[1]. W lutym 2018 r. obecne i przyszłe nastroje konsumenckie pozostały na podobnym poziomie jak w ubiegłym miesiącu. Bieżący wskaźnik ufności...
51.
Koniunktura konsumencka. Styczeń 2018 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
19.01.2018 - Rok 2018 rozpoczął się poprawą bieżących i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 4,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 6,2*. W...
52.
01.12.2017 - Badanie kondycji gospodarstw domowych (KGD) - GRUDZIEŃ 2017 Szanowni Państwo, Uprzejmie informujemy, iż w dniach od 4 do 13 grudnia 2017 r. na terenie całego kraju zostanie przeprowadzone badanie reprezentacyjne kondycji gospodarstw domowych (postaw konsumentów). Celem badania jest uzyskanie...
53.
Koniunktura konsumencka. Wrzesień 2017 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
20.09.2017 - We wrześniu 2017 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, odnotowano pogorszenie obecnych i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był niższy o 0,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego...
54.
Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w czerwcu 2017 roku
Obszary tematyczne / Ceny. Handel / Wskaźniki cen
11.07.2017 - Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w czerwcu 2017 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, obniżyły się o 0,2% (w tym towarów – o 0,4%, przy wzroście cen usług – o 0,3%). W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen...
55.
Koniunktura konsumencka. Czerwiec 2017 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
22.06.2017 - Czerwiec 2017 r. przyniósł dalszą poprawę obecnych i przyszłych nastrojów konsumenckich. W porównaniu do poprzedniego miesiąca odnotowano wyższe wartości zarówno dla obu wskaźników syntetycznych, jak i wszystkich ich składowych. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący...
56.
Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w kwietniu 2017 roku
Obszary tematyczne / Ceny. Handel / Wskaźniki cen
12.05.2017 - Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w kwietniu 2017 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, wzrosły o 0,3% (w tym usług – o 0,7%, a towarów – o 0,1%). W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług...
57.
04.05.2017 - Badanie kondycji gospodarstw domowych MAJ 2017 Szanowni Państwo, Uprzejmie informujemy, iż w dniach od 8 do 17 maja 2017 r. - na terenie całego kraju - zostanie przeprowadzone badanie reprezentacyjne kondycji gospodarstw domowych (postaw konsumentów). Celem badania jest uzyskanie wskaźników...
58.
Koniunktura konsumencka. Marzec 2017 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
22.03.2017 - W marcu 2017 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, odnotowano niewielkie pogorszenie nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej pozostał na podobnym poziomie w stosunku do poprzedniego miesiąca i...
59.
Koniunktura konsumencka. Luty 2017 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
22.02.2017 - W lutym 2017 r. zanotowano różnokierunkowe zmiany nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej obniżył się o 0,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i...
60.
Koniunktura konsumencka. Styczeń 2017 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
20.01.2017 - Rok 2017 rozpoczął się poprawą nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,5 p. proc. w stosunku do grudnia 2016 r. i ukształtował na poziomie -1,2. Dla większości składowych wskaźnika...
61.
Koniunktura konsumencka. Grudzień 2016 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
21.12.2016 - W grudniu 2016 r., bieżące i przyszłe nastroje konsumenckie pogorszyły się w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej obniżył się o 1,3 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i...
62.
Koniunktura konsumencka. Wrzesień 2016 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
21.09.2016 - W wrześniu 2016 r., bieżące nastroje konsumenckie poprawiły się w stosunku do poprzedniego miesiąca, natomiast przyszłe nieznacznie się pogorszyły. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 1,4 p. proc. w stosunku do...
63.
Koniunktura konsumencka. Lipiec 2016 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
20.07.2016 - Koniunktura konsumencka[1] Lipiec 2016 r. W lipcu 2016 r., odnotowano wyższą wartość dla wskaźnika opisującego bieżące nastroje konsumenckie i niższą dla odnoszącego się do nastrojów przyszłych. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji...
64.
Koniunktura konsumencka1. Kwiecień 2016 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
20.04.2016 - W kwietniu 2016 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, nastąpiła poprawa bieżących i przyszłych nastrojów konsumenckich. Odnotowano wyższe wartości zarówno dla obu wskaźników syntetycznych, jak i wszystkich ich składowych. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący...
65.
Koniunktura konsumencka1. Marzec 2016 roku
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
23.03.2016 - W marcu 2016 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, nastąpiło pogorszenie się nastrojów konsumenckich – w podobnym stopniu dotyczyło to ocen sytuacji obecnej i przyszłej. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej spadł o 3,1...
66.
Koniunktura konsumencka - Sierpień 2015 r.
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
20.08.2015 - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 3,0 p. proc. i ukształtował się na poziomie -7,9. Wartości wszystkich składowych wskaźnika poprawiły się. Najbardziej wzrosły oceny dotyczące sytuacji ekonomicznej kraju,...
67.
Koniunktura konsumencka - Maj 2015 r.
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
21.05.2015 - W maju 2015 r. nastroje konsumenckie dotyczące zarówno sytuacji bieżącej, jak i przyszłej pogorszyły się w stosunku do poprzedniego miesiąca. Odnotowano niższe wartości dla wskaźników syntetycznych oraz wszystkich ich składowych. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie...
68.
Koniunktura konsumencka - Marzec 2015 r.
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
20.03.2015 - W marcu 2015 r. bieżące nastroje konsumenckie pozostały na podobnym poziomie jak w ubiegłym miesiącu, natomiast oceny dotyczące sytuacji przyszłej poprawiły się. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 0,2 p....
69.
Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w styczniu 2015 r.
Obszary tematyczne / Ceny. Handel / Wskaźniki cen
13.02.2015 - Wyszczególnienie I 2015 I 2014 = 100 XII 2014 = 100 O G Ó Ł E M 98,7 99,8 w tym: Żywność, napoje bezalkoholowe i alkoholowe oraz wyroby tytoniowe 97,5 100,6 Żywność i napoje bezalkoholowe 96,1 100,7 Napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe 102,8 100,1 Odzież i obuwie 95,0 96,4 Mieszkanie 100,5 100,3...
70.
Koniunktura konsumencka* Grudzień 2014 r.
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
19.12.2014 - W grudniu 2014 r. nastroje konsumenckie, dotyczące zarówno sytuacji obecnej, jak i przyszłej poprawiły się w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 2,4 p. proc. i ukształtował się...
71.
Koniunktura konsumencka* Listopad 2014 r.
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
21.11.2014 - W listopadzie 2014 r. nastroje konsumenckie pogorszyły się w stosunku do poprzedniego miesiąca, zarówno w przypadku sytuacji bieżącej, jak i w nieco większym stopniu w przypadku sytuacji przyszłej. Dla większości składowych wskaźników syntetycznych zanotowano wartości niższe niż przed miesiącem....
72.
Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu 2014 r.
Obszary tematyczne / Ceny. Handel / Wskaźniki cen
13.08.2014 - Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu 2014 r. w stosunku do poprzedniego miesiąca obniżyły się o 0,2%. W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie...
73.
Koniunktura konsumencka * Maj 2014 r.
Obszary tematyczne / Koniunktura / Koniunktura
23.05.2014 - W maju 2014 r. odnotowano poprawę nastrojów konsumenckich w porównaniu do ubiegłego miesiąca, zarówno w przypadku sytuacji bieżącej, jak i przyszłej. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 1,1 p. proc. i ukształtował...
74.
Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w styczniu 2014 r.
Obszary tematyczne / Ceny. Handel / Wskaźniki cen
14.02.2014 - W styczniu 2014 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych, według wstępnych danych, były wyższe o 0,1% niż w grudniu ub. roku oraz o 0,7% w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku. Ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły w stosunku do poprzedniego miesiąca o 1,4%. Więcej niż w grudniu...
75.
23.10.2007 - W okresie ostatnich dwunastu miesięcy ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 2,3% (wobec 1,6% odpowiednio przed rokiem). Największy wpływ na wskaźnik cen konsumpcyjnych ogółem miał w tym okresie wzrost cen żywności i napojów bezalkoholowych o 5,1%, który podwyższył ten wskaźnik o 1,32 pkt...
76.
Informacja GUS o metodologii szacunków kwartalnych produktu krajowego brutto
Obszary tematyczne / Rachunki narodowe / Kwartalne rachunki narodowe
14.06.2005 - Rachunki kwartalne produktu krajowego brutto (PKB) stanowią integralną część systemu rachunków narodowych. W praktyce GUS rachunki te zestawiane są zgodnie z zasadami systemu rachunków narodowych i regionalnych ESA’95. Dają one podstawę do prowadzenia bieżących krótkookresowych analiz...
77.
Kody rodzajów transakcji
Badania statystyczne / Sprawozdawczość podmiotów / Intrastat / Kody rodzajów transakcji
Nowe rodzaje transakcji od 2022 r. A Kod rodzaju transakcji B 1 Transakcje obejmujące rzeczywistą zmianę własności z rekompensatą finansową 11 1 Bezwarunkowa sprzedaż/kupno z wyłączeniem handlu bezpośredniego z prywatnymi konsumentami/przez prywatnych konsumentów 12 2 Handel bezpośredni z...
78.
Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw (włącznie z wypłatami z zysku)
Metainformacje / Opis wskaźników ogłaszanych przez Prezesa GUS / Wielkości i wskaźniki ogłaszane przez Prezesa GUS / Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw (włącznie z wypłatami z zysku)
Opis metodologiczny Stosunek sumy wynagrodzeń osobowych brutto, honorariów wypłaconych niektórym grupom pracowników za prace wynikające z umowy o pracę, wypłat z tytułu udziału w zysku do podziału lub z nadwyżki bilansowej w spółdzielniach do przeciętnej liczby zatrudnionych w danym okresie; po...
79.
Kondycja Gospodarstw Domowych (KGD)
Badania statystyczne / Badania ankietowe / Badania społeczne / Kondycja Gospodarstw Domowych (KGD)
Informacja ogólna o badaniu: Badanie Kondycji Gospodarstw Domowych dostarcza informacji o postawach (zachowaniach) respondentów jako konsumentów. Przedmiotem badania są subiektywne opinie osób na temat zmian ogólnej sytuacji gospodarczej w kraju i sytuacji finansowej gospodarstw domowych,...
80.
Badanie cen towarów i usług konsumpcyjnych (CPI)
Badania statystyczne / Badania ankietowe / Badania cen / Badanie cen towarów i usług konsumpcyjnych (CPI)
Nazwa badania : Badanie cen towarów i usług konsumpcyjnych Informacja ogólna o badaniu: Efektem badania są wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych przyjmowane jako miara inflacji, ogłaszane co miesiąc oraz za okresy kwartalne, narastające i roczne. Są one wykorzystywane zgodnie z aktami...
81.
Popyt
Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
Założona odwrotna relacja między ceną dobra, towarów lub usług, a ich ilością, którą konsumenci są skłonni nabyć w danym odcinku czasu....
82.
Restauracja
Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
Zakład gastronomiczny dostępny dla ogółu konsumentów, z pełną obsługą kelnerską, oferujący szeroki i zróżnicowany asortyment potraw i napojów, podawany konsumentom według karty jadłospisowej.
83.
Sklep
Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
Pomieszczenie przeznaczone na cele handlowe, którego wnętrze jest dostępne dla ogółu konsumentów.
84.
Sprzedaż w placówkach gastronomicznych (łącznie z podatkiem VAT)
Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
Przychody placówek gastronomicznych (łącznie z prowadzonymi przez agentów) uzyskane ze sprzedaży: - produkcji gastronomicznej; - towarów handlowych. Wartość sprzedaży w placówkach gastronomicznych podawana jest w cenach płaconych przez konsumentów (ceny realizacji)....
85.
Stołówka
Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
Placówka zbiorowego żywienia zapewniająca określonym grupom konsumentów, posiłki (głównie obiadowe), ale także śniadaniowe i kolacje....
86.
Towary konsumpcyjne
Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
Towary służące do zaspokajania potrzeb konsumentów w zakresie wyżywienia oraz innych potrzeb bytowych w szeroko rozumianym zakresie.
87.
Wskaźniki cen usług transportu, gospodarki magazynowej i telekomunikacji
Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
Opracowywane są na podstawie kwartalnego badania cen reprezentantów usług świadczonych przez dobrane w sposób celowy podmioty gospodarcze o liczbie pracujących 10 osób i więcej, prowadzące przeważającą lub drugorzędną działalność w zakresie transportu lądowego oraz transportu rurociągowego,...
88.
Produkcja dóbr konsumpcyjnych trwałych
Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
Produkcja sprzedana przedsiębiorstw przemysłowych produkujących głównie gotowe wyroby konsumpcyjne trwałego użytku, służące bezpośredniemu zaspokajaniu potrzeb konsumentów. Jest to jedno z 5 głównych grupowań przemysłowych (MIGs)....
89.
Produkcja dóbr konsumpcyjnych nietrwałych
Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
Produkcja sprzedana przedsiębiorstw przemysłowych produkujących głównie gotowe wyroby konsumpcyjne nietrwałego użytku, służące bezpośredniemu zaspokajaniu potrzeb konsumentów. Jest to jedno z 5 głównych grupowań przemysłowych (MIGs)....
90.
Pośrednik kredytowy
Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
Przedsiębiorca w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, inny niż kredytodawca, który w zakresie swojej działalności gospodarczej lub zawodowej uzyskuje korzyści majątkowe, w szczególności wynagrodzenie od konsumenta, dokonując czynności faktycznych lub prawnych...
91.
Kredyt kartowy
Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
Karty kredytowe umożliwiają posiadaczowi karty dokonywanie płatności bezgotówkowych na podstawie umowy kredytu bez konieczności posiadania bieżących środków na rachunku bankowym. Zaciągnięty kredyt spłaca się na zasadach ustalonych wcześniej przez bank wydający kartę (posiadacz karty może spłacić...
92.
Towary nieżywnościowe konsumpcyjne
Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
Towary służące do zaspokajania potrzeb konsumentów. Zalicza się tu m.in. grupy towarów związane z: ubiorem, urządzaniem i wyposażeniem mieszkania, higieną osobistą i ochroną zdrowia, kulturą, oświatą, wypoczynkiem, transportem.
93.
Przypadkowy wybór próby
Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
Wybór próby polegający na tym, że jednostki statystyczne dostają się do badania statystycznego przypadkowo (nie losowo), gdyż w odpowiednim czasie znalazły się w miejscu, w którym akurat prowadzono badanie. Technikę tę stosuje się bardzo powszechnie w badaniach opinii konsumentów przypadkowo...
94.
Wskaźniki cen producentów usług związanych z obsługą działalności gospodarczej
Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
Opracowywane są na podstawie kwartalnego badania cen reprezentantów usług świadczonych przez dobrane w sposób celowy podmioty gospodarcze o liczbie pracujących 10 osób i więcej, prowadzące przeważającą lub drugorzędną działalność związaną z obsługą działalności gospodarczej w zakresie wybranych...
95.
Produkty odzyskane i poddane recyklingowi
Metainformacje / Słownik pojęć / Pojęcia stosowane w statystyce publicznej
Obejmuje to węgiel i produkty węglowe odzyskane z hałd i innych pojemników na odpady. W przypadku produktów ropopochodnych są to produkty ropopochodne, które po raz drugi przechodzą przez sieć wprowadzania do obrotu, po dostarczeniu do konsumentów końcowych (np. zużyte smary, które są ponownie...

Pliki 200

85.
Do góry

Newsletter