Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Dynamika sprzedaży detalicznej we wrześniu 2019 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
21.10.2019

Sprzedaż detaliczna[1] w cenach stałych we wrześniu 2019 r. była wyższa niż przed rokiem o 4,3% (wobec wzrostu o 3,6% we wrześniu 2018 r.). W porównaniu z sierpniem 2019 r. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 4,1%.

Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” większy niż przeciętny wzrost we wrześniu 2019 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. (w cenach stałych) zaobserwowano w jednostkach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 10,7% wobec spadku o 4,3% przed rokiem) oraz w przedsiębiorstwach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 7,4% wobec wzrostu o 4,5% przed rokiem). Spośród grup o niższym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” wysoki wzrost wykazały podmioty z grup: „meble, rtv, agd” (o 11,3%), „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 10,9%),  „tekstylia, odzież, obuwie” (o 9,1%). Spadek sprzedaży odnotowano natomiast w przedsiębiorstwach handlujących żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 2,9%) oraz w jednostkach zaklasyfikowanych do grupy „pozostałe” (o 1,4%).

[1] Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter