Dynamika sprzedaży detalicznej. Marzec 2015 r.



W marcu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 6,6% (wobec wzrostu o 2,4% przed miesiącem oraz o 3,3% w marcu ub. roku). W porównaniu z lutym br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 17,1% (wobec wzrostu przed rokiem o 12,5%).
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w marcu br. była wyższa niż przed rokiem w większości grup. Spośród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost odnotowano w podmiotach handlujących żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 14,1% wobec spadku przed rokiem o 8,8%), co było związane m.in. z późniejszą datą Świąt Wielkanocnych w ub. roku (tzw. efekt kalendarza). Wzrost zaobserwowano również w jednostkach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 9,6%) oraz w podmiotach zajmujących się sprzedażą pojazdów samochodowych, motocykli, części (o 4,4%).