Dynamika sprzedaży detalicznej w sierpniu 2017 r.
A A AW sierpniu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 6,9% (wobec wzrostu o 6,8% przed miesiącem oraz o 7,8% w sierpniu 2016 r.). W porównaniu z lipcem br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 1,5% (wobec wzrostu przed rokiem o 1,4%).
Dynamika sprzedaży detalicznej kształtowała się następująco:
Wyszczególnienie |
Ceny stałe |
Ceny bieżące |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
VIII 2017 |
I-VIII 2017 |
VIII 2017 |
I-VIII 2017 |
|||
VII 2017=100 |
VIII 2016=100 |
I-VIII 2016=100 |
VII 2017=100 |
VIII 2016=100 |
I-VIII 2016=100 |
|
Ogółem |
101,5 |
106,9 |
107,1 |
101,2 |
107,6 |
108,2 |
w tym: |
|
|
|
|
|
|
Pojazdy samochodowe, motocykle, części |
96,7 |
104,0 |
107,1 |
96,4 |
100,7 |
104,4 |
Paliwa stałe, ciekłe i gazowe |
102,5 |
104,7 |
107,1 |
104,2 |
109,0 |
115,1 |
Żywność, napoje i wyroby tytoniowe |
102,2 |
104,4 |
103,3 |
101,7 |
108,2 |
106,5 |
Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach |
99,6 |
107,2 |
106,6 |
98,8 |
105,3 |
105,1 |
Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny |
99,9 |
113,3 |
113,3 |
99,9 |
112,9 |
113,0 |
Tekstylia, odzież, obuwie |
96,3 |
117,3 |
117,1 |
94,1 |
111,1 |
111,1 |
Meble, rtv, agd |
101,1 |
108,0 |
108,2 |
101,2 |
108,0 |
108,5 |
Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach |
102,9 |
108,6 |
108,6 |
101,9 |
107,7 |
108,6 |
Pozostałe |
108,2 |
106,2 |
105,1 |
107,5 |
106,2 |
105,2 |
1 Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.