Dynamika sprzedaży detalicznej w lutym 2019 roku



Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym 2019 r. była wyższa niż przed rokiem o 5,6% (wobec wzrostu o 7,7% w lutym 2018 r.). W porównaniu ze styczniem 2019 r. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 3,2%.
Sprzedaż detaliczna towarów według rodzajów działalności przedsiębiorstwa
Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” największy wzrost w lutym 2019 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. (w cenach stałych) zaobserwowano w przedsiębiorstwach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 13,5% wobec 7,9% przed rokiem). Znaczne zwiększenie sprzedaży odnotowano także w podmiotach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 5,0%), jak również w jednostkach z grupy „pozostałe” (o 4,7%). Spośród grup o niższym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” większy niż przeciętny wzrost wykazały podmioty zaklasyfikowane do grup „meble, rtv, agd” (o 13,8%) oraz „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 8,2%).
W okresie styczeń-luty[1] 2019 r. wzrost sprzedaży detalicznej r/r wyniósł 5,4% (wobec wzrostu o 8,1% w 2018 r.)
[1] W danych narastających uwzględniono korekty dokonane przez jednostki sprawozdawcze.