Dynamika sprzedaży detalicznej w styczniu 2016 roku



W styczniu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 3,1% (wobec wzrostu o 7,0% przed miesiącem oraz o 3,3% w styczniu 2015 r.). W porównaniu z grudniem ub.r. miał miejsce sezonowy spadek sprzedaży detalicznej o 25,0% (wobec spadku przed rokiem o 22,1%).
W styczniu 2016 r. wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku utrzymał się w większości grup. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost odnotowano w przedsiębiorstwach zajmujących się handlem pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 4,6% wobec wzrostu przed rokiem o 1,5%) oraz w podmiotach sprzedających żywność, napoje i wyroby tytoniowe (o 2,9% wobec wzrostu o 7,7%). Spadek sprzedaży odnotowano natomiast w grupowaniach „pozostałe” (o 7,9% wobec spadku przed rokiem o 11,3%) i „paliwa stałe, ciekłe i gazowe”(o 0,2% wobec spadku o 7,2%). W pozostałych grupach o mniejszym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem znacznie zwiększyła się sprzedaż w jednostkach handlujących tekstyliami, odzieżą i obuwiem (o 20,5% wobec wzrostu przed rokiem o 18,3%).