Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Dynamika sprzedaży detalicznej w lipcu 2017 r.

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
18.08.2017

W lipcu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 6,8% (wobec wzrostu o 5,8% przed miesiącem oraz o 4,4% w lipcu 2016 r.). W porównaniu z czerwcem br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 1,2% (wobec wzrostu przed rokiem o 0,2%).

 

Wyszczególnienie

Ceny stałe

Ceny bieżące

VII 2017

I-VII 2017

VII 2017

I-VII 2017

VI 2017 =100

VII 2016 =100

I-VII 2016 =100

VI 2017 =100

VII 2016 =100

I-VII 2016
=100

Ogółem

101,2

106,8

107,0

100,6

107,1

108,2

w tym:

 

 

 

 

 

 

Pojazdy samochodowe, motocykle, części

90,6

110,0

107,3

90,5

106,1

104,7

Paliwa stałe, ciekłe i gazowe

103,8

105,6

107,4

102,7

107,2

115,9

Żywność, napoje i wyroby tytoniowe

100,7

102,2

103,1

100,6

106,0

106,1

Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach

105,6

106,6

106,5

104,9

105,1

105,1

Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny

98,3

111,9

113,2

98,9

111,8

112,8

Tekstylia, odzież, obuwie

101,3

116,7

114,5

98,1

110,5

108,7

Meble, rtv, agd

111,7

108,9

108,2

111,6

108,8

108,5

Prasa, książki, pozostała sprzedaż  w wyspecjalizowanych sklepach

100,0

111,8

111,8

99,7

111,7

111,9

Pozostałe

98,5

103,3

104,2

97,9

103,5

104,3

 

Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter