Dynamika sprzedaży detalicznej we wrześniu 2018 r.
A A ASprzedaż detaliczna w cenach stałych we wrześniu br. była wyższa niż przed rokiem o 3,6% (wobec wzrostu o 7,5% we wrześniu ub. roku). W porównaniu z sierpniem br. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 3,9%.
Sprzedaż detaliczna towarów według rodzajów działalności przedsiębiorstwa
Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” wysoki wzrost we wrześniu 2018 r. w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku (w cenach stałych) zaobserwowano w przedsiębiorstwach z grupy „pozostałe” (o 8,9% wobec wzrostu o 3,9% przed rokiem) oraz w podmiotach sprzedających paliwa stałe, ciekłe i gazowe (o 8,2% wobec wzrostu o 3,6% przed rokiem). Wyższy niż przeciętny wzrost sprzedaży odnotowano w jednostkach zaklasyfikowanych do grupy „pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach” (o 4,5%). Spadek sprzedaży zanotowały natomiast przedsiębiorstwa handlujące pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 4,3%), jak również żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 0,9%). Spośród grup o niższym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” wysoki wzrost wykazały podmioty z grup: „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 9,1%) oraz „tekstylia, odzież, obuwie” (o 8,9%). W okresie styczeń-wrzesień2 br. wzrost sprzedaży detalicznej w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku wyniósł 6,4% (wobec wzrostu o 7,2% w 2017 r.)