Dynamika sprzedaży detalicznej we wrześniu 2016 roku



We wrześniu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 6,3% (wobec wzrostu o 7,8% przed miesiącem oraz o 2,9% we wrześniu ub. roku). W porównaniu z sierpniem br. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 1,4% (wobec spadku przed rokiem o 0,1%).
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych we wrześniu br. była wyższa w skali roku w większości grup. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost odnotowano w podmiotach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 14,6% wobec wzrostu o 3,3% przed rokiem). Znaczące zwiększenie sprzedaży zaobserwowano również w jednostkach zaklasyfikowanych do grupowań: „paliwa stałe, ciekłe i gazowe” (o 6,0% wobec spadku o 2,5% przed rokiem), „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 5,9%) oraz „pojazdy samochodowe, motocykle, części” (o 5,2%). Spadek sprzedaży odnotowano w grupowaniu „pozostałe” (o 7,1% wobec spadku przed rokiem o 10,5%).
W pozostałych grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem wysoki wzrost odnotowano w podmiotach zajmujących się sprzedażą farmaceutyków, kosmetyków i sprzętu ortopedycznego (o 16,5%) oraz w jednostkach handlujących tekstyliami, odzieżą i obuwiem (o 10,8%).