Dynamika sprzedaży detalicznej. Październik 2015 r.
A A AW październiku br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 3,6% (wobec wzrostu o 2,9% przed miesiącem oraz o 3,7% w październiku ub. roku). W porównaniu z wrześniem br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 4,7% (wobec wzrostu przed rokiem o 4,0%).
W październiku br. wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku utrzymał się w większości grup. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost odnotowano w podmiotach zajmujących się handlem pojazdami samochodowymi, motocyklami i częściami (o 15,6% wobec spadku przed rokiem o 0,5%) oraz w jednostkach sprzedających żywność, napoje i wyroby tytoniowe (o 4,1% wobec wzrostu o 6,6% przed rokiem), jak również w przedsiębiorstwach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 3,8% wobec wzrostu o 7,7%). W pozostałych grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem znacznie zwiększyła się sprzedaż w grupowaniu „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 18,1%) oraz „tekstylia, odzież, obuwie” (o 17,7%). Spadek sprzedaży wykazały natomiast podmioty zaklasyfikowane do grupy „pozostałe” (o 13,9%).