Dynamika sprzedaży detalicznej w październiku 2017 r.
A A AW październiku br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 7,1% (wobec wzrostu o 7,5% przed miesiącem oraz o 4,6% w październiku 2016 r.). W porównaniu z wrześniem br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 2,5% (wobec wzrostu przed rokiem o 3,0%).
Dynamika sprzedaży detalicznej kształtowała się następująco:
Wyszczególnienie |
Ceny stałe |
Ceny bieżące |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
X 2017 |
I-X 2017 |
X 2017 |
I-X 2017 |
|||
IX 2017 =100 |
X 2016 =100 |
I-X 2016 =100 |
IX 2017 =100 |
X 2016 =100 |
I-X 2016 =100 |
|
Ogółem |
102,5 |
107,1 |
107,2 |
103,3 |
108,0 |
108,3 |
w tym: |
|
|
|
|
|
|
Pojazdy samochodowe, motocykle, części |
105,4 |
111,8 |
108,3 |
104,5 |
106,5 |
105,2 |
Paliwa stałe, ciekłe i gazowe |
102,1 |
105,6 |
106,4 |
103,2 |
109,8 |
113,7 |
Żywność, napoje i wyroby tytoniowe |
102,1 |
101,8 |
103,2 |
102,8 |
106,3 |
106,6 |
Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach |
106,1 |
105,3 |
105,2 |
107,2 |
104,2 |
104,0 |
Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny |
107,9 |
111,4 |
113,0 |
107,9 |
111,9 |
112,9 |
Tekstylia, odzież, obuwie |
103,3 |
114,1 |
117,5 |
106,7 |
109,1 |
111,7 |
Meble, rtv, agd |
99,3 |
109,6 |
109,2 |
99,4 |
109,6 |
109,3 |
Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach |
98,7 |
107,3 |
109,7 |
99,3 |
106,8 |
109,6 |
Pozostałe |
97,0 |
109,8 |
105,6 |
97,9 |
110,7 |
105,8 |
1 Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.