Dynamika sprzedaży detalicznej w listopadzie 2017 r.
A A AW listopadzie br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 8,8% (wobec wzrostu o 7,1% przed miesiącem oraz o 7,4 % w listopadzie 2016 r.). W porównaniu z październikiem br. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 1,9% (wobec spadku przed rokiem o 3,4%).
Wyszczególnienie |
Ceny stałe |
Ceny bieżące |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
XI 2017 |
I-XI 2017 |
XI 2017 |
I-XI 2017 |
|||
X 2017= =100 |
XI 2016= =100 |
I-XI 2016= =100 |
X 2017= =100 |
XI 2016= =100 |
I-XI 2016= =100 |
|
Ogółem |
98,1 |
108,8 |
107,4 |
98,7 |
110,2 |
108,6 |
w tym: |
|
|
|
|
|
|
Pojazdy samochodowe, motocykle, części |
114,1 |
115,9 |
109,5 |
114,1 |
110,6 |
106,2 |
Paliwa stałe, ciekłe i gazowe |
93,9 |
103,7 |
106,3 |
96,0 |
110,3 |
113,4 |
Żywność, napoje i wyroby tytoniowe |
94,6 |
103,2 |
103,3 |
95,4 |
108,4 |
106,9 |
Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach |
93,3 |
106,3 |
105,5 |
93,3 |
105,2 |
104,2 |
Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny |
97,7 |
115,0 |
113,4 |
97,7 |
115,3 |
113,3 |
Tekstylia, odzież, obuwie |
96,1 |
126,4 |
117,8 |
95,8 |
120,9 |
112,0 |
Meble, rtv, agd |
105,0 |
114,8 |
109,8 |
105,0 |
115,1 |
109,9 |
Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach |
101,1 |
111,9 |
109,7 |
101,7 |
111,6 |
109,5 |
Pozostałe |
95,7 |
102,2 |
105,3 |
96,0 |
103,2 |
105,6 |
Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.