Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Dynamika sprzedaży detalicznej w listopadzie 2017 r.

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
19.12.2017

W listopadzie br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 8,8% (wobec wzrostu o 7,1% przed miesiącem oraz o 7,4 % w listopadzie 2016 r.). W porównaniu z październikiem br. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 1,9% (wobec spadku przed rokiem o 3,4%).

Wyszczególnienie

Ceny stałe

Ceny bieżące

XI 2017

I-XI 2017

XI 2017

I-XI 2017

X 2017= =100

XI 2016= =100

I-XI 2016= =100

X 2017= =100

XI 2016= =100

I-XI 2016= =100

Ogółem

98,1

108,8

107,4

98,7

110,2

108,6

w tym:

 

 

 

 

 

 

Pojazdy samochodowe, motocykle, części

114,1

115,9

109,5

114,1

110,6

106,2

Paliwa stałe, ciekłe i gazowe

93,9

103,7

106,3

96,0

110,3

113,4

Żywność, napoje i wyroby tytoniowe

94,6

103,2

103,3

95,4

108,4

106,9

Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach

93,3

106,3

105,5

93,3

105,2

104,2

Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny

97,7

115,0

113,4

97,7

115,3

113,3

Tekstylia, odzież, obuwie

96,1

126,4

117,8

95,8

120,9

112,0

Meble, rtv, agd

105,0

114,8

109,8

105,0

115,1

109,9

Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach

101,1

111,9

109,7

101,7

111,6

109,5

Pozostałe

95,7

102,2

105,3

96,0

103,2

105,6


Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter