Dynamika sprzedaży detalicznej w maju 2019 roku



Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w maju 2019 r. była wyższa niż przed rokiem o 5,6% (wobec wzrostu o 6,1% w maju 2018 r.). W porównaniu z kwietniem 2019 r. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 3,5%.
Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” większy niż przeciętny wzrost w maju 2019 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. (w cenach stałych) zaobserwowano w jednostkach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami i częściami (o 16,6% wobec wzrostu o 3,3% przed rokiem) oraz w przedsiębiorstwach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 9,1% wobec wzrostu o 7,8% przed rokiem). Spośród grup o niższym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” wysoki wzrost wykazały podmioty zaklasyfikowane do grup: „meble, rtv, agd” (o 16,6%); „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 14,8%). Niewielki spadek sprzedaży odnotowano w grupowaniu „tekstylia, odzież, obuwie” (o 0,1%). W okresie styczeń-maj 2019 r. wzrost sprzedaży detalicznej r/r wyniósł 6,5% (wobec wzrostu o 6,7% w 2018 r.)