Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Dynamika sprzedaży detalicznej w sierpniu 2019 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
20.09.2019

Sprzedaż detaliczna[1] w cenach stałych w sierpniu 2019 r. była wyższa niż przed rokiem o 4,4% (wobec wzrostu o 6,7% w sierpniu 2018 r.). W porównaniu z lipcem 2019 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 0,1%.

Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” największy wzrost w sierpniu 2019 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. (w cenach stałych) zaobserwowano w przedsiębiorstwach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 12,0% wobec wzrostu o 6,9% przed rokiem). Wzrost sprzedaży odnotowano również w jednostkach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami i częściami (o 3,0% wobec wzrostu o 11,0% przed rokiem), żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 1,5% wobec wzrostu o 1,0% przed rokiem) oraz w podmiotach sprzedających paliwa stałe, ciekłe i gazowe (o 1,3% wobec wzrostu o 7,7% przed rokiem). Spośród grup o niższym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” większy niż przeciętny wzrost wykazały podmioty zaklasyfikowane do grup: „meble, rtv, agd” (o 11,6%), „tekstylia, odzież, obuwie” (o 7,2%), a także „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 6,8%).

[1] Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter