Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Dynamika sprzedaży detalicznej w styczniu 2019 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
21.02.2019

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w styczniu 2019 r. była wyższa niż przed rokiem o 5,2% (wobec wzrostu o 7,7% w styczniu 2018 r.). W porównaniu z grudniem 2018 r. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 18,9%.

 

Sprzedaż detaliczna towarów według rodzajów działalności przedsiębiorstwa

Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” największy wzrost w styczniu 2019 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. (w cenach stałych) zaobserwowano w przedsiębiorstwach handlujących paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (o 6,0% wobec wzrostu o 1,2% przed rokiem). Zwiększenie sprzedaży odnotowano także w podmiotach sprzedających żywność, napoje i wyroby tytoniowe (o 5,2%) oraz prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 4,6%), jak również w jednostkach z grupy „pozostałe” (o 4,0%). Spośród grup o niższym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” większy niż przeciętny wzrost wykazały podmioty zaklasyfikowane do grup: „meble, rtv, agd” (o 10,5%) ; „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 10,1%). Spadek sprzedaży odnotowano w jednostkach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 0,9% wobec wzrostu o 18,1% przed rokiem).

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter