Dynamika sprzedaży detalicznej. Sierpień 2015 r.



W sierpniu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 2,0% (wobec wzrostu o 3,5% przed miesiącem oraz o 2,8% w sierpniu ub. roku). W porównaniu z lipcem br. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 1,8% (wobec spadku przed rokiem o 0,4%).
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w sierpniu br. była wyższa niż przed rokiem w większości grup. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost odnotowano w podmiotach zajmujących się handlem pojazdami samochodowymi, motocyklami i częściami (o 19,1% wobec spadku przed rokiem o 3,3%) oraz w jednostkach sprzedających żywność, napoje i wyroby tytoniowe (o 3,4% wobec 3,2% przed rokiem), jak również w przedsiębiorstwach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 5,5% wobec 5,2 %) . W pozostałych grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem zwiększyła się sprzedaż w grupowaniach: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 14,9%), „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny (o 3,5%) oraz „tekstylia, odzież, obuwie” (o 3,4%). Pogłębił się natomiast spadek w grupie „pozostałe” (do 14,8%)