Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Dynamika sprzedaży detalicznej w listopadzie 2019 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
20.12.2019

Sprzedaż detaliczna[1] w cenach stałych w listopadzie 2019 r. była wyższa niż przed rokiem o 5,2% (wobec wzrostu o 6,9% w listopadzie 2018 r.). W porównaniu z październikiem 2019 r. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 2,4%.

Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” największy wzrost w listopadzie 2019 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. (w cenach stałych) zaobserwowano w przedsiębiorstwach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 13,6% wobec wzrostu o 6,0% przed rokiem).

Spośród grup o niższym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” wyższy niż przeciętny wzrost wykazały podmioty zaklasyfikowane do grup: „meble, rtv, agd” (o 11,9%); „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 7,9%); „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 7,6%).

Spadek sprzedaży odnotowano natomiast w przedsiębiorstwach z grupy „pozostałe” (o 0,4%) oraz w jednostkach handlujących żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi  (o 0,1%).

W okresie styczeń-listopad[2] 2019 r. wzrost sprzedaży detalicznej r/r wyniósł 5,5% (wobec wzrostu o 6,5% w 2018 r.).


[1] Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.

[2] W danych narastających uwzględniono korekty dokonane przez jednostki sprawozdawcze.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter