Dynamika sprzedaży detalicznej we wrześniu 2017 r.
A A AWe wrześniu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 7,5% (wobec wzrostu o 6,9% przed miesiącem oraz o 6,3% we wrześniu 2016 r.). W porównaniu z sierpniem br. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 0,9% (wobec spadku przed rokiem o 1,4%).
Dynamika sprzedaży detalicznej kształtowała się następująco:
Wyszczególnienie |
Ceny stałe |
Ceny bieżące |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
IX 2017 |
I-IX 2017 |
IX 2017 |
I-IX 2017 |
||||
VIII 2017= =100 |
IX 2016= =100 |
I-IX 2016= =100 |
VIII 2017= =100 |
IX 2016= =100 |
I-IX 2016= =100 |
Struktura w % |
|
Ogółem |
99,1 |
107,5 |
107,2 |
99,7 |
108,6 |
108,4 |
100,0 |
w tym: |
|
|
|
|
|
|
|
Pojazdy samochodowe, motocykle, części |
108,9 |
107,1 |
107,7 |
108,3 |
102,9 |
104,9 |
9,8 |
Paliwa stałe, ciekłe i gazowe |
95,3 |
103,6 |
106,8 |
98,1 |
108,4 |
114,4 |
15,1 |
Żywność, napoje i wyroby tytoniowe |
97,7 |
103,6 |
103,3 |
98,1 |
107,9 |
106,6 |
26,7 |
Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach |
96,9 |
107,5 |
107,0 |
97,2 |
106,4 |
105,6 |
11,4 |
Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny |
100,2 |
110,3 |
112,8 |
100,3 |
111,1 |
112,6 |
6,4 |
Tekstylia, odzież, obuwie |
108,6 |
132,3 |
118,2 |
110,8 |
126,6 |
112,3 |
6,4 |
Meble, rtv, agd |
100,3 |
112,2 |
108,7 |
100,2 |
112,2 |
108,9 |
8,1 |
Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach |
96,6 |
108,1 |
108,6 |
95,9 |
107,4 |
108,5 |
5,4 |
Pozostałe |
96,7 |
103,9 |
104,8 |
97,1 |
104,6 |
105,0 |
9,7 |
1 Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.