Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Dynamika sprzedaży detalicznej. Lipiec 2015 r.

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
19.08.2015

W lipcu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 3,5% (wobec wzrostu o 6,6% przed miesiącem oraz o 3,1% w lipcu  ub. roku). W porównaniu z czerwcem br. miał miejsce wzrost  sprzedaży detalicznej o 2,2% (wobec wzrostu przed rokiem o 5,2%).

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lipcu br. była wyższa niż przed rokiem w większości grup. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost odnotowano w podmiotach zajmujących się handlem pojazdami samochodowymi, motocyklami i częściami (o 14,3% wobec wzrostu przed rokiem o 0,3%) oraz w jednostkach sprzedających żywność, napoje i wyroby tytoniowe (o 4,8% wobec 4,2% przed rokiem), jak również w przedsiębiorstwach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 4,4% wobec 10,1%). W pozostałych grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem znacznie zwiększyła się sprzedaż w grupowaniach: „tekstylia, odzież, obuwie” (o 15,2%) oraz „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 14,5%). Spadek sprzedaży wykazały podmioty zaklasyfikowane do grupy „pozostałe” (o 12,9%). W okresie styczeń-lipiec br. sprzedaż detaliczna zwiększyła się w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku o 3,7% (wobec wzrostu o 5,0% w 2014 r.)

Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii wg przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter