Dynamika sprzedaży detalicznej w lutym 2020 roku
A A ASprzedaż detaliczna[1] w cenach stałych w lutym 2020 r. była wyższa niż przed rokiem o 7,3% (wobec wzrostu o 5,6% w lutym 2019 r.). W porównaniu ze styczniem 2020 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 0,4%. W okresie styczeń-luty[2] 2020 r. wzost sprzedaży r/r wyniósł 5,6% (wobec wzrostu o 5,4% w 2019 r.)
Sprzedaż detaliczna towarów według rodzajów działalności przedsiębiorstwa
Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” najwyższy wzrost w lutym 2020 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. (w cenach stałych) zaobserwowano w przedsiębiorstwach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 6,9% wobec wzrostu o 5,0% przed rokiem ).
Spośród grup o niższym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” wyższy niż przeciętny wzrost odnotowano w jednostkach zaklasyfikowanych do grup: „tekstylia, odzież, obuwie” (o 13,0%); „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 12,5%); „meble, rtv, agd” (o 9,2%).
[1] Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie Polskiej Klasyfikacji Działalności 2007 (PKD 2007), zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem
[2] W danych narastających uwzględniono korekty dokonane przez jednostki sprawozdawcze