Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Dynamika sprzedaży detalicznej w grudniu 2017 r.

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
19.01.2018

W grudniu 2017 r. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 5,2% (wobec wzrostu o 8,8% przed miesiącem oraz o 6,1% w grudniu 2016 r.). W porównaniu z poprzednim miesiącem miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 16,6%. W okresie styczeń-grudzień 2017 r. sprzedaż była o 7,3% wyższa niż przed rokiem.


Wyszczególnienie

Ceny stałe

Ceny bieżące

XII 2017

I-XII 2017

XII 2017

I-XII 2017

XI 2017= =100

XII 2016= =100

I-XII 2016=

=100

XI 2017= =100

XII 2016= =100

I-XII 2016= =100

Struktura w %

Ogółem

116,6

105,2

107,3

116,6

106,0

108,4

100,0

w tym:

 

 

 

 

 

 

 

Pojazdy samochodowe, motocykle, części

98,3

100,1

108,4

99,1

96,9

105,1

9,9

Paliwa stałe, ciekłe i gazowe

98,5

101,9

105,6

98,2

104,1

112,2

14,8

Żywność, napoje i wyroby tytoniowe

128,1

102,8

103,3

128,6

107,4

107,0

26,6

Pozostała sprzedaż detaliczna

w niewyspecjalizowanych sklepach.

118,8

106,2

106,7

118,4

105,0

105,4

11,3

Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny

120,2

109,6

112,8

120,1

109,8

112,7

6,4

Tekstylia, odzież, obuwie

130,2

124,2

118,7

128,5

118,6

112,8

6,6

Meble, rtv, agd

120,9

107,5

109,8

120,7

107,6

109,9

8,3

Prasa, książki, pozostała sprzedaż

 w wyspecjalizowanych sklepach

141,6

109,4

109,6

141,7

109,0

109,4

5,4

Pozostałe

107,5

98,7

104,7

107,4

99,4

105,0

9,6


W grudniu 2017 r. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku w większości grup. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” wysoki wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku zaobserwowano w przedsiębiorstwach zaklasyfikowanych do grupowania „pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach” (o 6,2%). Spośród grup o niższym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” najwyższy wzrost sprzedaży wykazały podmioty wchodzące w skład grupowania „tekstylia, odzież, obuwie” (o  24,2%). Spadek sprzedaży odnotowano jedynie w grupie „pozostałe” (o 1,3%). W okresie styczeń-grudzień 2017 r. sprzedaż detaliczna była o 7,3% wyższa niż przed rokiem (wobec wzrostu o 5,7% w 2016 r.).

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter