Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Dynamika sprzedaży detalicznej w lipcu 2022 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
22.08.2022

Sprzedaż detaliczna[1] w cenach stałych w lipcu 2022 r. była wyższa niż przed rokiem o 2,0% (wobec wzrostu o 3,9% w lipcu 2021 r.). W porównaniu z czerwcem 2022 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 1,2%. W okresie styczeń-lipiec[2] 2022 r. sprzedaż wzrosła r/r o 8,0% (wobec wzrostu o 7,3% w 2021 r.).

W lipcu 2022 r. wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r. odnotowały jednostki z grup: „tekstylia, odzież, obuwie” (o 13,3%), „pozostałe” (o 10,5%), „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 10,2%) oraz „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 5,4%). Najgłębszy spadek sprzedaży wykazały podmioty handlujące pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 15,1%).

[1] Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie PKD 2007, zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) wolumenu sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.

[2] W danych narastających uwzględniono korekty dokonane przez jednostki sprawozdawcze

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter