Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2016 roku
A A AW marcu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 3,0% (wobec wzrostu o 6,2% przed miesiącem oraz o 6,6% w marcu ub. roku). W porównaniu z lutym br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 13,6% (wobec wzrostu przed rokiem o 17,1%).
Wyszczególnienie |
Ceny stałe |
Ceny bieżące |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
III 2016 |
I-III 2016 |
III 2016 |
I-III 2016 |
||||
II 2016= =100 |
III 2015= =100 |
I-III 2015= =100 |
II 2016= =100 |
III 2015= =100 |
I-III 2015= =100 |
struktura w % |
|
Ogółem |
113,6 |
103,0 |
104,4 |
114,0 |
100,8 |
102,1 |
100,0 |
w tym: |
|
|
|
|
|
|
|
Pojazdy samochodowe, motocykle, części |
112,5 |
111,9 |
112,2 |
112,3 |
110,1 |
110,0 |
11,0 |
Paliwa stałe, ciekłe i gazowe |
111,9 |
96,5 |
97,5 |
112,4 |
86,9 |
89,1 |
13,2 |
Żywność, napoje i wyroby tytoniowe |
118,6 |
106,4 |
105,8 |
118,9 |
107,2 |
106,3 |
28,4 |
Pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach.. |
116,9 |
109,7 |
107,3 |
117,4 |
107,8 |
105,3 |
11,9 |
Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny |
108,1 |
110,6 |
109,7 |
108,1 |
108,7 |
107,9 |
6,4 |
Tekstylia, odzież, obuwie |
110,5 |
104,2 |
114,4 |
112,4 |
100,6 |
109,8 |
5,8 |
Meble, rtv, agd |
106,2 |
100,9 |
106,9 |
106,1 |
100,2 |
106,2 |
7,6 |
Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach |
108,0 |
100,6 |
103,9 |
108,2 |
99,0 |
102,1 |
5,0 |
Pozostałe |
113,5 |
85,9 |
89,4 |
113,9 |
85,0 |
88,3 |
9,6 |
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w marcu br. była wyższa w skali roku w większości grup. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem wysoki wzrost odnotowano w przedsiębiorstwach zajmujących się handlem pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 11,9% wobec wzrostu przed rokiem o 4,4%), w podmiotach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 9,7% wobec wzrostu o 9,6%) oraz w jednostkach sprzedających żywność, napoje i wyroby tytoniowe (o 6,4% wobec wzrostu o 14,1 przed rokiem). Spadek sprzedaży odnotowano w grupowaniach „pozostałe” (o 14,1% wobec spadku przed rokiem o 9,4%) i „paliwa stałe, ciekłe i gazowe” (o 3,5% wobec spadku o 0,1% przed rokiem). W pozostałych grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem znacznie zwiększyła się sprzedaż w podmiotach handlujących farmaceutykami, kosmetykami i sprzętem ortopedycznym (o 10,6% wobec wzrostu przed rokiem o 9,0%).