Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Dynamika sprzedaży detalicznej w marcu 2016 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
19.04.2016

W marcu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej1 w cenach stałych w skali roku o 3,0% (wobec wzrostu o 6,2% przed miesiącem oraz o 6,6% w marcu ub. roku). W porównaniu z lutym br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 13,6% (wobec wzrostu przed rokiem o 17,1%).

Wyszczególnienie

Ceny stałe

Ceny bieżące

III 2016

I-III 2016

III 2016

I-III 2016

II 2016= =100

III 2015= =100

I-III 2015= =100

II 2016= =100

III 2015= =100

I-III 2015= =100

struktura w %

Ogółem

113,6

103,0

104,4

114,0

100,8

102,1

100,0

w tym:

 

 

 

 

 

 

 

Pojazdy samochodowe, motocykle, części

112,5

111,9

112,2

112,3

110,1

110,0

11,0

Paliwa stałe, ciekłe i gazowe

111,9

96,5

97,5

112,4

86,9

89,1

13,2

Żywność, napoje i wyroby tytoniowe

118,6

106,4

105,8

118,9

107,2

106,3

28,4

Pozostała sprzedaż detaliczna

w niewyspecjalizowanych sklepach..

116,9

109,7

107,3

117,4

107,8

105,3

11,9

Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny

108,1

110,6

109,7

108,1

108,7

107,9

6,4

Tekstylia, odzież, obuwie

110,5

104,2

114,4

112,4

100,6

109,8

5,8

Meble, rtv, agd

106,2

100,9

106,9

106,1

100,2

106,2

7,6

Prasa, książki, pozostała sprzedaż

 w wyspecjalizowanych sklepach

108,0

100,6

103,9

108,2

99,0

102,1

5,0

Pozostałe

113,5

85,9

89,4

113,9

85,0

88,3

9,6

 

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w marcu br. była wyższa w skali roku w większości grup. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem wysoki wzrost odnotowano w przedsiębiorstwach zajmujących się handlem pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 11,9% wobec wzrostu przed rokiem o 4,4%), w podmiotach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 9,7% wobec wzrostu o 9,6%) oraz w jednostkach sprzedających żywność, napoje i wyroby tytoniowe (o 6,4% wobec wzrostu o 14,1 przed rokiem). Spadek sprzedaży odnotowano w grupowaniach „pozostałe” (o 14,1% wobec spadku przed rokiem o 9,4%) i „paliwa stałe, ciekłe i gazowe” (o 3,5% wobec spadku o 0,1% przed rokiem). W pozostałych grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem znacznie zwiększyła się sprzedaż w podmiotach handlujących farmaceutykami, kosmetykami i sprzętem ortopedycznym (o 10,6% wobec wzrostu przed rokiem o 9,0%). 

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter