Dynamika sprzedaży detalicznej w lutym 2025 r.



Sprzedaż detaliczna1 w cenach stałych w lutym 2025 r. była niższa niż przed rokiem o 0,5% (wobec wzrostu o 6,1% w lutym 2024 r.). W porównaniu ze styczniem 2025 r. notowano spadek sprzedaży detalicznej o 6,0%.
W okresie styczeń-luty2 2025 r. sprzedaż wzrosła r/r o 2,0% (wobec wzrostu o 4,6% w analogicznym okresie 2024 r.)
W lutym 2025 r. spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. spośród prezentowanych kategorii towarów odnotowano w grupach o wysokim udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem”: „pozostałe” (o 8,7%), „paliwa stałe, ciekłe i gazowe” (o 3,0%), „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 2,2%). Wzrost sprzedaży wy-kazały natomiast m.in. podmioty zaklasyfikowane do grup: „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 7,4%), „tekstylia, odzież, obuwie” (o 6,0%), „meble, rtv, agd” (o 5,8%) oraz „pojazdy samochodowe, motocykle, części” (o 5,1%).
1 Dane dotyczą przedsiębiorstw handlowych i niehandlowych o liczbie pracujących powyżej 9 osób. Grupowania przedsiębiorstw dokonano na podstawie PKD 2007, zaliczając przedsiębiorstwo do określonej kategorii według przeważającego rodzaju działalności, zgodnie z aktualnym w omawianym okresie stanem organizacyjnym. Odnotowane zmiany (wzrost/spadek) dynamiki sprzedaży detalicznej w poszczególnych grupach rodzajów działalności przedsiębiorstw mogą zatem również wynikać ze zmiany przeważającego rodzaju działalności przedsiębiorstwa oraz zmian organizacyjnych (np. połączenia przedsiębiorstw). Nie ma to wpływu na dynamikę sprzedaży detalicznej ogółem.
2 W danych narastających uwzględniono korekty dokonane przez jednostki sprawozdawcze.