Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w lutym 2020 roku

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj
13.03.2020

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w lutym 2020 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 4,7% (przy wzroście cen usług – o 6,4% i towarów – o 4,1%).  W stosunku do poprzedniego miesiąca ceny towarów i usług wzrosły o 0,7% (przy wzroście cen usług – o 1,1% i towarów o 0,5%).

Wpływy zmian cen na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem

W lutym br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 1,1%), żywności (o 0,9%), napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 1,7%) oraz restauracji i hoteli (o 0,9%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,28 p. proc., 0,21 p. proc., 0,10 p. proc. i 0,06 p. proc. Niższe ceny odzieży i obuwia (o 1,2%) oraz w zakresie transportu (o 0,5%) obniżyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,06 p. proc oraz 0,04 p. proc.
W porównaniu z miesiącem analogicznym poprzedniego roku wyższe ceny żywności (o 8,1%) oraz w zakresie mieszkania (o 5,6%) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 1,84 p. proc., i 1,37 p. proc. Niższe ceny odzieży i obuwia (o 1,0%) obniżyły wskaźnik o 0,05 p. proc.

Wyjdź z archiwum

Do góry

Newsletter