Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu 2016 roku
A A ACeny towarów i usług konsumpcyjnych w lipcu 2016 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, obniżyły się o 0,3% (w tym towarów – o 0,7%, przy wzroście cen usług – o 0,5%). W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie niższe ceny żywności i napojów bezalkoholowych (o 1,0%) oraz odzieży i obuwia (o 3,1%), które obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,26 p. proc. i 0,17 p. proc. Podwyżki opłat w zakresie rekreacji i kultury (o 1,5%) oraz związanych z mieszkaniem (o 0,1%) podwyższyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,10 p. proc. i 0,02 p. proc.
Wyszczególnienie | VII 2016 | I-VII 2016 | ||
---|---|---|---|---|
XII 2015= =100 |
VII 2015= |
VI 2016= |
I-VII 2015= =100 |
|
O G Ó Ł E M ............................................... |
99,8 |
99,1 |
99,7 |
99,1 |
Żywność, napoje bezalkoholowe |
101,0 |
100,9 |
99,2 |
100,6 |
Żywność i napoje bezalkoholowe .................. |
101,1 |
101,0 |
99,0 |
100,6 |
w tym żywność .................................................... |
101,2 |
101,2 |
98,9 |
100,8 |
Napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe .......... |
100,7 |
100,6 |
100,0 |
100,6 |
Odzież i obuwie .......................................... |
94,9 |
95,3 |
96,9 |
95,8 |
Mieszkanie ................................................. |
99,5 |
99,2 |
100,1 |
99,3 |
Użytkowanie mieszkania lub domu i nośniki energii .................................................... |
99,2 |
99,0 |
100,1 |
99,1 |
w tym nośniki energii ............................... |
97,6 |
96,9 |
100,0 |
97,0 |
Wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego ....................... |
100,4 |
100,0 |
100,2 |
99,7 |
Zdrowie ...................................................... |
98,8 |
98,8 |
99,8 |
100,0 |
Transport .................................................... |
98,5 |
92,9 |
99,8 |
92,9 |
w tym paliwa do prywatnych środków transportu |
99,4 |
88,9 |
98,8 |
89,0 |
Łączność .................................................... |
99,3 |
98,6 |
100,0 |
99,3 |
Rekreacja i kultura ...................................... |
99,9 |
97,7 |
101,5 |
97,9 |
Edukacja .................................................... |
100,0 |
100,7 |
100,0 |
100,8 |
Restauracje i hotele .................................... |
101,1 |
101,3 |
100,1 |
101,3 |
Inne towary i usługi .................................... |
101,6 |
101,7 |
100,0 |
101,0 |